Prodajni kanali

Na koji način ćete vaše proizvode i usluge staviti na raspolaganje kupcima? Ovde je bitno da znate kako se vaši kupci ponašaju, gde i kada kupuju. 

Odlučite hoćete li prodavati:

Maloprodaja je pogodna jer omogućava direktnu komunikaciju sa krajnjim kupcima i obezbeđuje gotovinu koju možete koristi za izmirenje tekućih obaveza, odnosno ima pozitivan efekat na likvidnost. 

Sa druge strane maloprodaja povećava troškove jer je potrebna dodatna radna snaga, prostor i dodatna logistika. 

Veleprodaja omogućava da prodajete veće količine pojedinačnim kupcima – distributerima, a oni preuzimaju rizik dalje prodaje i kontrolišu sve elemente marketinga, kao i krajnje kupce. Veleprodaja vam omogućava da se potpuno posvetite proizvodnji, a da marketing prepustite drugima. 

Prodajni kanali - ErsteZnali

Prodaja na internetu, sveprisutna je i postaje još važnija. 

Ne treba zaboraviti (bar ne još uvek) ni na tradicionalne kanale, npr. sajmove.

Moguće je i kombinovati više različitih kanala. Ukoliko su vam potrebni saveti kako da postanete bolji u prodaji svojih  proizvoda i usluga, pogledajte ovaj tekst koji smo ranije pripremili.

Opišite svaki od kanala koji koristite. 

Kako da kupac sazna?

Izaberite prave kanale i prave informacije, u skladu sa razlozima kupovine koje ste identifikovali prilikom analize tržišta. 

Izbor kanala komunikacije bi trebalo izvršiti u skladu sa navikama kupaca, tj. pružiti im informacije putem kanala koje oni u najvećoj meri koriste. Takođe je potrebno uzeti u obzir i troškove različitih kanala koji su vam na raspolaganju.


SPREMITE SE!

Na korak ste od početka testa!

Da biste postigli što bolji rezultat potrebno je da tačno odgovorite na što više pitanja.

Za svako pitanje imate 30 sekundi za odgovor.

Želimo vam puno sreće!

Započni test
Prijavi se i testiraj svoje znanje!